tisdag, mars 17

Bara vårflunssor

Här är det bara flunssor som gäller. Tycker det aldrig tar slut. Förra veckan rann Evildas snor och vi sov med lök och vicks och nu har hon igen sovit som en kråka i två nätter, eller inatt så sov hon bara på mig för hon fick inte luft genom näsan. Och tutten gör det ju så mycket svårare men den är så viktig när hon sover och somnar (fast jag nu mest ammar till sömns och sen svitchar till tutt när hon ätit klart) Och Arthur fick på lördagen antibiotikakur (andra för denna vinter!) då han hade öroninflammation och ögoninflammation igen. Sander hade också feber nån dag förra veckan och då skötte jag två nätter själv när Micke var på jobb och spelkväll och fick springa av och an.

En enda flunssa bara. Och alla träffar blir inhiberade när nån hela tiden har nåt, men hoppas så att alla är i skick imorgon så far vi och hälsa på baby. Och så hoppas jag att vi inte får enterorokkon som rör sig på dagis för jag vill faktiskt äta båtmorgonmål och fara på vår kryssning. (Sen vet jag ju att det kommer att var nervtestande att vara 5 i den lilla hytten och ingen kommer att villa somna...)

Denhär veckan har jag ren kört 2 dagar till stan och ska också alla dagar till stan ända fram till lördagen. Som tur behöver jag bara köra på torsdag och fredag då jag har skola, jag ser inget roligt i att köra bil, bara onödigt.

Och nu har Evilda lärt sig sitta. 2 månader efter att hon börja stå och krypa. Och nu börjar hon också stå utan stöd, stod idag säkert 1 minut. Helt klart har hon haft utvecklingsfas på gång, hoppas att hon kommer ut den snart och blir helt frisk och börjar sova gott igen.

Och. Imorgon blir Micke 32. Vi var i prisma idag och jag sa att barnen sku gå välja godis åt pappa. Titta snabbt bort och där stod ena och plocka lösgodis med händerna... Nå, jag tänkte ju han sku välja en påse men han hade förstått lösgodisen och inte visste han ju bättre. Men sen valde båda varsin påse lösgodis åt pappa och sen har de idag gömt påsarna. De önskar ju att det själv sku få nåt. Och jag hade ju helt noll-linje med godis förr men under det senaste året har jag blivit dålig på det. De har varit på kalas och sett godis och ätit godis och förstått att det är nåt gott, så ibland har de nog fått smaka. Men jag äter så sällan godis och Micke äter bara i smyg så inte blir det så mycket sånt. Men nu är det ingen "vuxennamis" mer, så som det var så länge för Arthur när han var liten.

Inga kommentarer: