söndag, mars 29

En söndag före påsk

Inatt hände nåt så skumt och så sjukt roligt (okej, beror väl på vem man frågar) att jag bara måste skriva det.

Jag vakna lite före 11 av ett superhögt ljud. Steg upp och såg att ena barnet stod och kisa, med byxorna neddragna, nerför trappan. Det kom med fart och for långt och det fiffigaste jag kom på att göra var att vända barnet så att det sku fara bara på golvet. Barnet gick sen igenom pölen när han var klar, tog bort sockorna när jag bad och gick sen i sängen och somna om genast. Själv instruera jag Micke om att städa (han var ännu vaken) och somna själv om genast.

Han måste ju ha vaknat med nöd och inte ens ropat på mamma denhär gången utan skött det själv men gått lite fel, vår övre wc är dörren brevid trappan. Eller så hände allt i sömnen. Men alltså sånt kan hända med barn. Att hela trappan blir nedpissad! Så sjukt roligt!


Våra ansiktspennor var lite ovassa och Arthur ville ha spindel eller sår och jag fick bara sätta en röd prick på honom. Sanders prickar blev igen lite stora...

Är helt förundrad över hur mycket människor ger. Dethär kom alltså av 5 grannar!

Och denhär skålen väntar i vår tambur, men inga häxor har vi haft här än.

Idag var Arthur och Sander påskhäxor för första gången. Jag hade hjälpt barnen laga 5 kvistar var och vi gick till 5 grannar och vi fick så massor godis. Och tydligen får mina barn nu då äta godis, ifjol var första året för Sander. Nå choklad är väl lite bättre än bara sockergummin...

På eftermiddagen var Micke uppe med Evilda och jag gick ut och installera bilstolar (Evilda får nu sitta i stor stol!), ropa att Micke sku komma ner och se efter alla barn men det måste han ha missat.
Nå, efter en stund kom mina barn ut med saft åt mig som de hade blandat. Inne så kom det fram att de blandat upp hela blandsaften som de själv tagit ur kylskåpet, de hade gjort experiment med oljor, vinäger och sirap som sen också fallit ut på golvet som de sen torkat med hushållspapper. Nå, vinägern var helt slut, golvet var helt halt och hela köket stank vinäger. Saften var också stark som bara den. Experiment. Experiment. Japp.


Inga kommentarer: