måndag, mars 9

Solpromenad

Idag kändes det som att jag blev en helt ny människa. Solen, solen, solen. Tack för att du kom, jag behövde det faktiskt!

Så jag gick med Evilda till dagis idag för första gången för att hämta barnen Sen gick vi tillsammans hem för första gången*, via två parker. Ingen hade vantar och barnen hade vårkläder och Evilda åka rutchbana i Arthur och Sanders famnar. Och jag fick se solen i 2 timmar.

Det var så härlig!

Och sen försöker jag börja en ny "trend". Jag städar inte inför att vi får gäster, eller förstås vardagsstädar, men springer inte runt före nån kommer å ställer allt på rätt ställen. Så igår och idag när vi haft besök så har damsugarn stått framme, leksakerna har varit utspritt, kläder lite här och där och saker på helt fel ställen.

Jag vill att människor ska kunna komma till oss på kort varsel och jag vill att vi ska kunna fara till andra på kort varsel. Jag vill inte att nån ska behöva stressa för att städa inför att vi kommer och genom att själv sluta med det så hoppas jag att andra minskar med den stressen. Dessutom vill jag att man ska kunna vara bekväm hos oss, speciellt barn, och att de kan springa och leka och sprida ut sig. Vi har ju utrymme iaf.



*Det är ca 2,2 km kortaste vägen men nu gick vi 2½ km och mina latmaskar klaga inte ens.

Inga kommentarer: