tisdag, april 14

Resan ja.

Jag tänkte och tänkte och tänkte och inget var bra. Men sen bestämde jag att nu är det slut tänkt och slut funderat, man lever bara en gång och minnen från resor lever man hela livet på. Så resa skall det bli, men det blir ingen lång resa utan en kort.

Så jag köpte flygbiljetter så att jag inte börjar ångra mig. I augusti flyger vi iväg till Kroatien för 9 nätter. Jag har alltid tyckt att Kroatien ser så fint ut och har villa fara dit. Hitta prisvärda flyg så då föll jag helt. Det sku ha varit billigare att flyga till typ Barcelona/Rom men där är det dyrare att leva och sen har jag ingen lust att se de länderna nu. Kroatien är helt nytt för mig. Men nu har jag då flygbiljetter för 2 vuxna, 2 barn och en baby till Split men inget mera än det. Och kan nu inte bestämma mig. Ska vi ut till Brac och stanna där i en vecka eller ska vi genast hyra bil på fältet och hållas på fastlandet och köra runt där. Största problemet är ju att vi far i augusti och då är allt fyllt av människor, och jag gillar ju inte massor människor. Så det måste vara ett lugnt ställe, men ändå fint och ändå ha strand och mat. Vi ska bo i hyrd lägenhet, det är iaf klart, så ofta som ungarna äter och så bra de är på att riva ner allt. September sku väl ha gått men jag har då skola och det krånglar till det för jag vet inte vad som är obligatoriskt före i början av september. Och sen skönk havstemperaturen snabbt och jag vill inte riskera att det är för kallt. Så min 30 årsgåva blir en månad i förtid och blir ett toppen slut på sommaren. Bara jag nu sku komma på vart vi skall. Tips?

Inga kommentarer: