tisdag, april 14

Stjärndiplomet





Jag är så otroligt imponerad vad det blivit av Arthur. Sku aldrig ha trott att han sku bli det sociala barnet då när han var 0-1 år, men det är han nog nu.

På söndagen hade de uppvisning i skrinningen. Det enda tecknet på nervositet var när han fråga kvällen före vad som händer om skrinningen blir förstörd (de hade för svårt program igen) men sen var det inget mer. Självklart för honom att var med i uppvisningen. Och sen fick han sitt tredje par, som han aldrig tränat med förr och det var heller inget problem. De var katter men han ville inte ha morrhår eller öron och det är strider man inte kan vinna med honom så han var utan.

Sen fick han sitt stjärdiplom för nivå 3.

Och i dethär fallet har jag också varit hysteriföräldern. De bad efter feedback och jag skrev över en A4s feedback (varje rad!). För jag tyckte att de lite missat åldern på barnen i skridskoskolan, de är 3-6 år. Och vissa gånger träna de superläng på stället på nån rörelse och det är ju bara slött och omotiverande. Tycker det för små barn borde gå genom lek och banor och sånt (som det gjorde då de börja på hösten) sånt som sku hålla rörelsemotivationen uppe och sånt som ger känslor av lyckande och sånt som gör att man vill fortsätta med grenen. Tycker inte att 5 åringar ska behöva slipa på rörelserna superlänge och tycker att de ska ha lätta uppträdanden som de har nån möjlighet att lära sig och på det viset känna att YES, dethär kan jag. Arthur har jag förstås alltid uppmuntrat till att göra vad de gör och inte sagt nåt åt honom om vad jag tycker men sen kom det också från honom efter vissa gånger att det är tråkigt och att han vill leka mera. Och jag vet ju att föräldrar ska hålla sig borta och låta tränarna träna men ja, jag kan ju då inte hålla mig borta. Men mitt mail var ändå sakligt och det gav bra förslag tyckte jag. Dessutom har denhär föräningen starta för ett år sen så de behöver kanske feedbacken.

Sen är jag ju också den som vill hålla hobbyna på en hobby nivå, en leknivå. Inte en tävlingsnivå. Så därför blev ju Arthur kvar i sin grupp som skrinna 1-2 gånger i veckan (man kan välja och betala enligt det) och jomppar en gång, Arthur har skrinnat 1 gång och jomppat en.  De flesta andra från den gruppen for till utvecklingsgruppen som skrinnar 3 gånger i veckan och jomppar 2! Och alla barnen är 5 eller 6 år. Onsdag, fredag, söndag skrinna och lördag, söndag jomppa. Jag gjorde beslutet att han inte far, sku aldrig ha orkat föra så ofta och sen underhålla Sander och Evilda och jag tycker inte att det är en okej mängd för en 5 åring. Arthur sku säkert gärna ha varit med de barnen han kände, men det är för mycket tycker jag. Får se om det blir skrinning nästa år igen eller om det bara blir nån jomppa eller nåt helt annat. Fotboll sku han villa göra nu på sommaren så det måste han väl få.

Inga kommentarer: