onsdag, april 1

Resa, resa tankar. Igen.

Jag har ju då i ren över ett år drömt om en längre resa, typ 4 veckor, med hela familjen dethär året. Lite som min 30 års present och eftersom det nu sku gå när Micke har pappaledighet att ta.

Och jag är nu igen inne i funderingsfasen. Jag flyger nu till Cancun mest men är ändå fundersam på hur det funkar i november. November sku säkert vara bäst och billigast för det, men vädermässigt kan det vara dåligt.

Jag brukar vanligen få allt jag vill att funka på nåt sätt och jag vet rätt bra vad jag vill och vad som är möjligt. Men nu finns det nåt i mig som börjar vara mera realistisk. Hur vettigt är det att sätta typ 4000 (minimi) på en resa då vi har ett helt hus att ta hand om och fixa på. Hur vettigt är det att åka iväg till värmen med dessa tre och sen kan både Arthur och Evilda få grymma hudproblem av solen/poolen/nåt och sen är det eländigt. Och hur bra funkar det att resa runt med alla? Jag har ända tills nu sett 3 barn rätt lika som 2, inget större problem med den tredje (fast det ju nog definitivt varit mera, men har inte kännt det så) men igår när vi var på pizza så slog det mig första gången att det ju faktiskt är mera med 3 barn, speciellt när Evildas matande upptar mycket tid och uppmärksamhet. Mera att ta i beaktande och hålla koll på. Speciellt då den minsta inte är så stor och är en upptäckare och klottare  och hållas koll på sovtider.

Det är ju i och för sig länge tills november och allt ändrar så snabbt med små. Men nu lockar typ en charter all inclusive där jag bara kan slappa. Eller sen hyra hus och bil i Europa nånstans, kanske i september. Vår resa till Sicilien var ju så bra då för 3 år sen. Det finns ju mycket fint i Europa med. Men sen var det ju på ett sätt lättare att resa då barnen ännu inte prata. De kunde inte kräva nåt utan hängde bara med. Nu om vi far nånstans så måste man prata och berätta och sen kan man få som svar "Jag vill inte"" jag orkar int" "jag tycker int om " "varför måst...?" I sicilien så körde vi ju runt och åt lite glass ibland och bara titta omkring och det var ju inga problem. Säkert är det inte nu heller men tror att Arthur ren har förväntningar på resor och vill antingen simma eller leka nånstans och så.

Dessutom är det nu superviktigt för mig med vad för flygbolag jag flyger, vill bara det bästa. Och ännu är ju sannolikheten för flyolycka minimal, men vill ändå inte åka billig turkish air eftersom de har piloter som inte kan engelska och gör massor fel, eller ukraine air, eller air malaysia eller ryanair eller... Ja, klickar bort de flesta flygbolag när jag kollar på momondo.

Får se vad det blir eller om det alls blir nåt.

Inga kommentarer: