söndag, december 6

Ännu mera sömn

Dethär blir igen en tråkig sömnblogg, men jag vill dokumentera dethär så att jag kommer ihåg.

Inatt vakna ungen första gången 01.19, då hade han sovit i 4 timmar 20 minuter och varit utan mat i nästan 5 timmar. Mina bröst var sprängfärdiga och jag var förvånad. Ännu mera förvånad blev jag när han nästa gång vakna 04.40 för att äta. Då hade det gått 3 timmar mellan maten. Otroligt! Han verka inte ens så hungrig då, så han ville igen äta 06.11 och 06.44 var han en ubernöjd kille med genomblöt blöja som läckt igenom som aldrig förr. Fast jag hade extra sugdelar i blöjan så ville den inte hålla i 12 timmar, så får väl bara se till att byta 1 gång per natt. Så ja, när ungen vanligtvis vaknar 8 tiden, så vakna han idag kvart före 7, och nu 8-tiden sover han sin första tupplur...

Natten före det var det mat 12-tiden, 3-tiden, kvart före 6 (men då var han länge vaken för han släppte lasse) och slutligen vakna han kvart över 8. Så det har nu några nätter varit mindre än 5 matningar.

Men igår drack han faktiskt ersättning 2 gånger. En gång 6-tiden hos Jari och Dannu och igen 8-tiden när han vägra bli nöjd...

Idag ska vi på julbasar och å fira Mickes pappa. Och självklart ska vi fira Finland idag.

Inga kommentarer: