onsdag, december 16

Hålla i

Det som stör mig med att det är -15 ute är att det är cirka +15 i tågen/spåran/metron/bussen. Det betyder en skillnad på 30 grader. Hur ska jag då klä min unge så att han inte fryser ute och inte dör av hetta inne?! Omöjligt. Tycker därför att man kunde sänka temperaturen i allmänna transportmedel under vintern för alla har ändå vinterkläder. Nu öppnar jag alltid vagnen och åkpåsen och inbillar mig att det har nån skillnad.

Var på babygrupp och det var trevligt som vanligt. Var också helt för mig själv till Myyrmanni och shoppa en varm pyjamas åt Arthur (han va så kall inatt och han har aldrig händerna under täcket och det är kallt i sovrummet) och lite julklappar. Skönt att vara en stund för sig själv.

Idag har Arthur, imoron 12 veckor, gjort något stort i mina ögon. När jag gav honom en skallra så tog han tag i den och förde den till munnen och höll i den jättelänge, sen böt han också hand på den. Har aldrig testat på det förr, men tror nog inte han har kunnat det förr. Helt härligt när han lär sig grejer. Märker att han blir människa.
Håller i nåt för första gången. Det är Micke som klätt på honom och missat att strumpbyxorna ska under bodyn...

2 kommentarer:

Dagny sa...

Alla våra ungar på jobb har strumpbyxorna ovanpå bodyn :) Så micke kanske ha vari o tjuvkika på dem :)

Michaela sa...

Kanske det ska vara så, men jag tycker det är mycket finare andra vägen :)