tisdag, december 1

Vill slappa...

Idag är ingen trevlig dag.

Ungen var jättehärlig inatt och jag matade honom endast 3 gånger: 1, halv 4, och 6. Men å andra sidan somna han först halv 10 och åt ordentligt före det. Det var först på 3e försöket vi fick honom och sova, han är svår att få och sova på kvällen, fast han bara hade sovit 4 h på dagen. Konstig unge. Nåja. Men bra natt iaf.

Sen vakna han kvart före 8 och var glad, behövde inte mat, men ville inte vara i sängen, så jag fråga snällt om Micke kan stiga upp för jaa, jag har ju ändå stigit upp med honom varje natt snart i 10 veckors tid och max 5 gånger bett Micke göra något med honom på natten/tidig morgon. När svaret hans var " men jag har det så skönt här i sängen" blev jag inte så glad och steg snällt upp med en nöjd unge. Efter det har jag varit lite störd på min man. Jag sku också bara villa ligga liten stund i sängen på moron, om det ens var för 5 minuter.

Sen sku jag också villa simma, eller sitta i en jacuzzi eller få massage. Bara koppla av med andra ord. Men no. Både idag och imorgon är Arthur mitt fulldagsprojekt eftersom Micke har skola och punttis idag, och skola och megazone imoron.

3 kommentarer:

Nina sa...

Du verkar alldeles för snäll! Man orkar inte vara den som tar alla natt- och morgonpass (samt de flesta dagpass!) i längden...
Jag inser att min sambo har varit suverän. Han har (nästan) alltid varit den som gått upp med Lilla A på morgonen (då han varit hemma) samt tagit ALLA nattliga blöjbyten och rapningar.

Katharina sa...

Okej, om en viss person är uppmärksam nu (nämner inga namn men förhoppningsvis läser du denne person bloggen) så har det här nu alltså hintats rejält om en VÄLFÖRTJÄNT julklapp i form av ett presentkort på massage el.spabehandling. Se nu till att fixa detta, pronto! Och nej Michaela, det är INTE du som ska köpa det åt Micke..;)

Michaela sa...

Jag är nog faktiskt ganska snäll nu när du säger det. Eftersom jag igår inte var så nöjd över situationen så fick jag hjälp inatt: när jag stod och böt blöja steg han upp för att hjälpa och visa att han kan stiga upp.

Ja och Katharina, din ide låter helt toppen!