torsdag, december 10

Oljebad

Hmm. Jag medger, ikväll har jag klåpat. Vi tog och badade ungen nu på kvällen och eftersom han haft några ställen på huden som var lite torra bestämde jag att vi sku sätta i babyolja i badvattnet, eftersom jag läst att det kan hjälpa. Resultatet:
En totalt oljig unge. Läste inte hur mycket man ska sätta, vilket är några droppar, så jag hällde i rejält och tyckte det var så lite så hällde lite mera. Det for mycket mer än några droppar, kanske 3 matskedar eller liknande. Ungen blev inte ren utan bara oljig. Nu kommer Micke att mobba mig för dethär länge. Jag klåpar aldrig.
Han är så söt vår son. Han har också haft lite torr skalle så han fick ha olja och mössa på en stund före badet och såg helt ut som en pilot. Kanske framtida yrke!? Så kan han flyga mamma och pappa till exotiska destinationer...

2 kommentarer:

Katharina sa...

Han är såååååå söt!!!! ;)

Michaela sa...

Du har så rätt! :)