lördag, juli 23

Ledig dag

Idag har varit en skön dag. Första dagen på evigheter då vi inte haft något planerat och Micke var ledig. Helt underbart egentligen. Fast nu Arthur vakna 20 över 6 för att jag inte mera var i rummet (amma Sander ute så att inte Arthur sku vakna).

Men skön dag. Var till butiken och har lagat mat i lugn och ro och har städat roskisstället och badrummet. Sånt tänker jag inte ens på när jag är ensam med båda.

Och imorgon ska jag ha två dagars semester. Skall bli så skönt. Jag och Sander ska åka 4 timmar tåg till Vasa, gå på lite fest, sova på hotell, bekanta oss med Vasa och igen åka hem i tåglugnet i 4 timmar. Jag ska fixa foton och kanske läsa en tidning. Sander kan väl ligga vid bröstet hela tiden och hålla sig nöjd där. Fast han är nog världens nöjdaste, tills han blir trött då alltså. Då är det megaskrik.

Och köparen godkände anbudet. Nu ska vi bara få det skriftligt och bindande på tisdag och sen ska vi hoppas att allt är ok med fuktgranskningen.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

välkommen till Vasa :)

Sara sa...

ja, välkommen! :)