tisdag, juli 19

Vill flytta

Jag är så redo att flytta bort från denna betongdjungel.

Jag har lite googlat det området var lägenheten befinner sig och tydligen är det inte helt det bästa området. Har tänkt det lite som Helsingfors östra centrum. (Men det verkar ändå lugnt och naturnära).

Nå, men igår när jag var ensam med båda barnen utanför havshagens närbutik, Arthur satt och åt russin och Sander låg i vagnen och på vagnen var ännutill sparkcykeln, då kommer en man fram och frågar på finska om jag kan köpa öl åt honom. Sen försöker han ännu på svenska "lite öööl". Jag svarar bara ei och så tror han att jag inte kan finska och går bort. Men när vi nu bor på sånthär ställe så kan det nog inte vara så farligt att bo i lite sämre kvarter i ett naturksönt Lojo. Och ifall barnen börjar dagis där så är det troligen ändå på svenska och inte där.

Och sen sku det vara så härligt att slippa trotta in allt i en liten hiss, slippa vagnen inomhus och bara kunna släppa ut Arthur på gården när han är färdig klädd. Hoppas nu bara banken tycker om mina planer.

2 kommentarer:

Lee sa...

Jag håller tummarna! Håll oss uppdaterade!

Michaela sa...

Ska göra.