lördag, juli 7

Babynews

Snart ska min barndomskompis bli tvåbarnsmamma, inom bara några veckor. Ifjol, när Sander bara var några månader och vår guddotter föddes var jag så nostalgisk och så förväntansfull. Förstås är jag det nu också och är jätteglad för dem men det känns ändå på ett helt annat sätt nu. Som att babysar är jobbiga och hungriga och man får inte sova och man har ingen lugn stund nånstans och att det hela tiden krävs 150 % av en och att jag sku aaaldrig orka med en baby till nu och jag orkar inte ens tänka på babytiden eller förlossningen, det var bara tungt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har upplevt precis samma sak och tror att de kan ha och göra med hormoner. Just efter förlossning och under amning har man en massa hormoner som gör att man är babysjuk hela tiden. Men nu, med lite vettigare hormoner upplever jag precis samma sak, sku aaaaldrig orka med det mera! Gillar din blogg och din ärliga stil skarpt! Ha d gött!
-E-

Michaela sa...

Ja hormoner kan det ju vara! Roligt att du gillar.