lördag, juli 21

Min förmiddag

Imorse vakna jag klockan 7 när Sander yla lite och hade tappat tutten. Eftersom jag gick och sova ren 10 igår tyckte jag att jag bra kunde stiga upp. Satt först nån minut vid datan med ett vattenglas och gick sen efter tidningen. Tryckte igång den för-laddade kaffekokarn och läste hbl medan jag åt bran flakes med färska blåbär och mjölk. 20 före 8 vakna Sander och han gick på pottan och så satt jag på tv:n. 10 före 8 börja jag väcka Arthur och före 8 var han med uppe och såg på barnprogram. Båda fick idag havregröt gjord i mikron med en smörklick och färska blåbär. Arthur åt också några skorpor.

Lite före 9 väckte vi Micke (han var först hemma halv 1 igår från jobbe) och jag gjorde mig i skick för länk. Ville idag springa över 10 km för första gången och det gjorde jag med. Gjorde en lugn och skön länk, 10,4 km, i ett morgonvackert Lojo. Himlen var klar, träden gröna, fälten gula och husena fina. 1 h 24 minuter senare var jag hemma och fick bråttom att laga lucnh. Som tur var barnen ännu i parken då.

Gjorde en pastasallad med makaroni, skinka, vindruvor, ananas, gurka, tomat och paprika. Åt mig och Micke gjorde jag en fransk dressing med dijonsenap, vinäger och olja. Blev jättegott och alla åt (Arthur mest makaroni, medan Sander mest av det andra så i slutet böt vi tallrikar och den andra fick äta upp resterna av andra). Micke konstatera att vi borde äta denhär maten en gång i veckan. Sku iaf komma lätt undan då.

Sen fixa vi ute på bakgården, jag tog en ducsh, Micke natta Sander, jag läste saga åt Arthur och sen gick Micke och sätta honom och sova medan jag satt mig vid datan. Nu hoppas jag att det inte ska börja regna så att vi på eftermiddagen kan fara till stranden. Micke ska tyvärr på jobb till 14 igen.

Inga kommentarer: