tisdag, juli 17

Mera Thailand

Eftersom den finska sommaren är så härlig och solig och varm (alltså motsatsen då!) så är jag helt besatt av planerande för vinterresan (som jag inte ens vet om vi har råd med).

Men nu har jag kommit en bit på vägen. Vi ska till Koh Tao, bara för att jag älskar stenar och turkost vatten. Stora slipade stenar är så fint och det finns på Koh Tao. Turistigt är det ju, men tror ändå att det är rätt chill där. Och Koh Tao är ju dykställe och jag sku så gärna dyka. Så då kom jag på att vi måste ha barnvakt och att mamma också måste med. Men vi kan inte fara samtidigt för då blir maktbalansen fel och resan blir kaos. Jag och mamma är båda så starka och jobbiga kvinnor så det kan ibland bli lite för mycket för Micke.

Så planen just nu är att vi flyger ner dit med Micke och efter 1 vecka kommer mamma dit och så är vi 1 vecka alla där. Sen måste Micke säkert hem för så länge ledigt får han nog inte. Sen är vi ännu lite där med mamma och så flyger jag och barnen hem med mamma. Just nu sku det enligt den planen vara 2½ Thailand för oss.

Inga kommentarer: