lördag, juli 21

Hangödagar










Mickes föräldrar har sommastuga i Hangö. Vi träffades också första gången i Hangö, för 7 år sen. På Origo. Jag mer än full och han troligtvis lite mindre full. Nå, det var en helt annan story det men nångång i augusti har vi varit tillsammans i 7 år.

Vi var två dagar, en natt, till Hangö och deras stuga. Onsdag och tordag. Vi hann också med ett kort lekparksbesök och glassätning* i centrum. Jag hade smutsigt hår och hemsk skjorta. Vi plocka färska blåbär och Arthur gjorde skogsarbeten. Resan avslutades med äktenskapskris delux men som tur börjar det vara över.

Våra barn är nog så otroligt söta och gulliga. Och att leka med varmt vatten älskar de och har just nu oftast roligt tillsammans.

*Att beställa glass var inte så enkelt. En liten choklad och en lite jordgubb i kopp. En normal tjära i kopp och en normal mangomelon i strut. Fick rätta till mig själv gaska många gånger.

4 kommentarer:

puva sa...

Jag tycker inte din skjorta ser det minsta hemsk ut på bilden!

Michaela sa...

Nå tack för det ska jag väl säga. Men det är en tunn (H&M) skjorta och spetsen hålls inte som den ska, den har blivit genomskinligare och så har den helt tappat sin form och är lite sliskig.

Blir störd på mig själv då jag köper tunna skjortor som efter några tvättar (nå jag köpte den förra sommarn) tappar allt det trevliga.

Anonym sa...

Hej jag fundera på en sak. Du skrev i ett tidigare inlägg att du förd barnkläder till loppis? Om du har kläder kvar ännu i stl 80-86 så sku du kunna tänka dej att sälja dom såhär 'privat' och någorlunda billigt? Börjar vara ganska dåligt med kläder i Miliams garderob och jag sku inte vila köpa nya dyra kläder, han växer ändå så fort..

Michaela sa...

Oj nej. Dålig timning! Blev massa barnkläder kvar (alla mina kläder for gick nog åt förutom 2 kjola) och satt det mesta sen i en UFF låda för jag ville inte förvara det här hemma mera. Men jag ska inom de närmaste dagarna se vad jag har kvar och vad som är för smått åt Sander (han har nu 86 men blir snart 92) å sen hör jag av mig. Fast då har ni säkert fått baby ren.