lördag, november 10

Influensavaccin och stelkramp

I år får ju mycket flera grupper influensavaccin gratis och en grupp är såna som är i närheten av riskgrupper. Så betyder det att jag då kan få det gratis? Har konstaterat att jag sku villa ha det. Då minskar risken att barnen blir sjuka just när vi ska till Thailand (eller att jag blir det) eller sen så sku iaf jag vara frisk om barnen får det. För barnen får nog inte vaccinet, men det sku vara skönt att själv vara i skick att ta hand om dem om de blir sjuka. Och annars också är det grymt att vara sjuk med barn.

Och hade inte ens tänkt på det (bara på att Micke borde ta det) före häslovårdarn igår fråga. Då var mitt svar genast nej, sa nåt om att jag inte rör mig bland med mycket människor (och det stämmer ju inte och det har ju ändå ingen skillnad!). För igår var jag och ta stelkrampsvaccin. Konstatera att det är 10 år sen jag for till Ecuador och 11 år sen jag fick alla sprutor man kunde tänka sig. Och stelkrampen ska man förnya vart 10e år. Det gick jättesmidigt att få den (och gratis) och det gjorde inte ens ont när hon stack, trodde inte ens att hon hade gjort det. Men nu efteråt har jag haft sjuk arm och inte riktigt kunna lyfta den...

Inga kommentarer: