fredag, november 2

Irritation 2

Å sen så måste jag ju ännu fortsätta.

Jag vet ju också att det är mitt "fel". Om jag sku vara munter, orkande och uppfinning sku allt gå bra. Ofast är jag nog faktiskt det. Men vissa dagar orkar jag inte alls. Sku hellre göra nåt annat än att bråka med barnen och hitta på smart lösningar. Sku villa läsa tidning och söka hotell i fred. Och det är ju egentligen dumt. Jag borde alltid orka. Men sen orkar jag inte alltid och blir bara så irriterad. Har också märkt att de allra sämsta dagarna är just före mens. Jag har inget tålamod då och allt bara stör och vill vara för mig själv. Och det funkar ju inte. Och barnen känner ju det och allt blir bara skit. Mina barn är nog värda en så mycket bättre mamma än dagar som demhär, men när det inte finns nån motivation eller ork i mig. Orkar bara hota och ryta och skrika. Och sen försöker jag i nån timme och allt är bra tills nåt smått igen stör mig så ofantligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig så väl. Det är urjobbigt att vara trött hela tiden. Låt kanske barnen titta på någon film och vila nerverna en stund? Hoppas livet känns bättre snart.

Mippe

Michaela sa...

Film är nog en så bra utväg. Båda blir helt faststelnade vid den. Men man kan ju inte hela tiden titta heller...

Idag känns livet helt toppen igen, så det är skönt.

Anonym sa...

Vad bra!

Mippe