lördag, maj 11

Borgbacken

Idag har jag varit till Borgbacken med mamma och barnen. Min bror med flickvän var också där. För mig var Vekkula huset och dess rutchbana tillräckligt spännande. Barnpariserhjulet var också helt tillräckligt högt för mig. Kiinteistömaailma hade hela parken från 10-13 och där var helt massa människor och köerna var ganska långa. Sander är ännu under 1 meter och kunde åka ganska få saker, men Arthur igen kunde åka mera men ville fara i sånt där en vuxen var med. Sen åt vi Ben&Jerry glass, hotdog och äppel och smörgås som jag hade i väskan (i helt omvänd ordning). Ett snöre fick också Arthur dra på påpressning av min bror. Han fick en blixten tavla som sku målas. En väldigt trevlig dag i stan.

Sen kom vi hem och solen sken ännu. Jag fick morsdagsrosor, städa terassen och plantera dill, gräslök och rucola i en såndär myllsäck lämpad för just örter. Kanske jag nu ska lyckas få några örter. Min basilika ifjol blev till inget.

2 kommentarer:

pia sa...

Ville bara påpeka om örter. Jag kanske kan påstå att jag har relativt gröna fingrar, men vissa saker har jag också problem att hålla vid liv. Basilika är en jätte känslig ört. Den tål knappt alls köld och kalla nätter. Mycke vatten, värme, inge drag och mycke ljus. Har du tomatplantor på sommaren på terassen trivs de tillsammans i samma kruka. Men basilikan dör nog om du inte tar in den till natten nu tills mitten på nästa månad ungefär...

Låter annars som en fin dag. Våra pojkar skulle säkert också tycka det vore kul med nöjesfält. Dessvärre har vi bara wasalandia här hos oss, och det stället blir bara smutsigare och dåligare för varje år..

Michaela sa...

Pia: Jag har allt annat än gröna fingrar men nånstans måste man ju börja =) Men jag fick inte ens ut asilikan ifjol. Jag försökte 2 gånger få det att växa inne och en gång kom det upp nåt smått men sen lyckades Arthur fälla ut allt när jag hade dem ute och sola sig. Men hörde att dill och gräslök är lätt, så det måste lyckas. Och så har jag också köpt ärter som jag ska prova göra.

Och om nöjesparken så tror jag de tyckte helt lika mycket om stämningen och ljudet och människorna. De var så facinerade och titta med stora ögon omkring sig. Där hände ju så massor.