torsdag, maj 2

Klipp, klipp sade saxen





Idag är en stor dag. Min trollunges lockar är borta. Och jag har tyckt att han varit så söt, så söt med sitt långa hår. Men sen så har det varit i vägen och det blir svettigt under hjälmen och det blir varmt och sommar. Så idag var barnen första gången till en frissa. Dyrt blev det. Sander fick gå först för Arthur vägra och Sander satt så fint och stilla och protestera inget alls. Arthur sparka och härja och vägra sätta sig i stolen före jag muta honom med en leksaksbil från Prisma. Sen måste ju Sander också få en men så tappa han bort den efter 2 timmar och så köpte Micke en till. Så klippningen var 50 euro (helt sjukt!!!) och bilarna 10. Ungarna kommer nog inte att klippas ofta. Och nu ser Sander så stor ut...Men jag vänjer mig väl.

Sen var vi på restaurang idag på lunch för vi var i centrum då. Vi åt på Amarillo och det är längesen vi varit nånstans och där efter 10 minuter tänkte jag tyst att dethär löper ju smidigt då båda satt fint och åt sin salladstallrik. Nå sen kom maten och efter att Sander ätit lite börja han springa och var enbart i rörelse. Och sen for Arthur med och de var allestans de inte fick och det var inte alls lugnt mera. Så inga restaurangbesök på en tid igen. På eftermiddagen var vi på naturstigen i Liessaari igen och då hade vi med picnic och det var nog på alla vis lugnare det. Micke har varit ledig idag och är det ännu 3 dagar. 

Arthur älskar ännu att rita och han ritar massor för sig själv. Det är brandbilar, stockbilar, kranbilar eller sjörövarbåtar. Den längst ner till höger har han själv ritat och där är första gången flygplan och grävmaskin och han har helt själv kommit på hur man ska rita det. Jag är alltså urdålig på att teckna så jag sku nog inte ens fattat att man kan göra dem sådär. Och om jag fotar de fina teckningarna behöver jag inte spara dem, man gör ju inget med dem ändå.

Imorgon ska vi ha Sanders kalas nummer 1 med mammavänner och barn härifrån. Blir väl 10 barn och 5 vuxna. På lördagen är det HCR och jag är helt lugn inför det. Sträckan är nog lite för lång för mig, men tror nog att det ska gå men det kommer definitivt att kännas i benen efteråt. På söndagen är det dags för kalas 2 och då kommer släktingar och vänner.

Inga kommentarer: