fredag, december 20

Hitresan och mitt morgonmål

Istället för att vara hemma 3 var jag igår ren hemma halv 3. Mamma hade kommit och Sander sov ännu så jag hann börja plocka ihop. Sander vakna och i hans ögon var en varklick stor som en vuxens fingemärke, det var helt sjukt massor. Han klaga på ont i ögat och ögat vara mest hela tiden. Så Micke fick snabbt sätta ihop sitt, Sander fick snabbt äta mellanmål och så for Micke och Sander till läkaren klockan 3 för att få nya droppar. Vi börjar kunna dethär med ögoninflamation nu, det är ren det 6:e under 1½ månad, och Sanders tredje. De hatar ännu ögondroppar men nu har jag lärt mig att när det är var så är det bakteriinflamation så då hjälper antibiotikdroppar (om det är ovarigt och rinnande är det virus och då ger man droppar så att det ska lindra och inte bli bakterieinlamation med om jag fattat saken rätt). Dessutom är det så grymt när ögat blir fast av allt var så då får de ögondroppar. Medan vi vänta så klaga Arthur på öronvärk så kanske han också får ny öron och ögoninlamation. Stackars mamma.

Nå, Micke och Sander var tillbaka kvart över 4 och vi kom iväg halv 5. Bilen fick nåt konstigt fel i början men det försvann efter att vi stannat. Vi var på fältet en timme före planet for och som tur var det lugnt på fältet så jag hann ännu köpa en bröllopsgåva. Äta gjorde jag ju inte och i planet höll jag på att dö av hunger, levde på chips och Mickes nappar (och de smaka ju tom gott när  man är hungrig) tills vi kom till Berlin och jag fick ugnspotatis och sallad. Då var klockan 9. Allt gick bra och i säng var vi halv 12 tysk tid.

Och nu. Meningen med inlägget. Mitt morgonmål idag. Hotellmorgonmål. Har ätit som en häst och det tänker jag inte skämmas för. Jag börja med en skål med yoghurt, en stor sked naturell och en sockrad, lite fruktsallad på det och ännutill mysli. Sen åt jag 3 smörgåsar med massor pålägg. Drack en kakao och en apelsinjuice. Åt ett kokt ägg. Åt en semla som jag fyllde med skinka och bacon och gurka. Åt mera fruktsallad. Och så avsluta jag mitt lyxmorgonmål med världens fluffigaste croissant som jag bredde nutella på. Så perfekt bara! Nu ligger jag i sängen och internetar medan Micke ligger i badet. Snart ska jag ta en dusch och om en timme ska vi träffa Tinna och Olivia och se oss omkring i Stuttgart. Och hoppeligen gå till julmarknaden och äta lite till.

2 kommentarer:

Waenthoronien sa...

Är det hotellmorgonmål måste man passa på vetja :)

Michaela sa...

Faktiskt! fast ångra mig nog lite på dagen då vi var på julmarknaden för där fanns så mycket gott men det fanns absolut inget rum i magen mera... Tyska julmarknader är så härliga när typ vartannat stånd består av mat.