lördag, december 28

Lördag och teckningar

Micke har ledigt veckoslut och jag har varit ledig hela veckan. Hela den regniga veckan. Idag är det sjätte dagen det regnar. Vädermässigt känns det väldigt hopplöst. Och det har nog märkts på barnen denhär veckan att vädret varit hemskt och att jag eller Micke inte så gladeligen varit ute. Sanders utbrott har bara ökat (fattar inte hur länge denhär utvecklingsfasen/"trotsåldern" ska holla på) och han testar en på precis allt. Har börjat sätta hans mattallrik på paus under matstunderna eftersom han gör allt annat än att sitter på stolen och äter, bestick flyger, koppar har fel färg, det är fel på maten eller nåt annat. Och sen är det bara mamma som duger till allt. Hade ren lyckats glömma att det är utmanande att vara hemma på heltid, har saknat det så massor hela hösten.

Och simma har vi inte heller kunnat eftersom nu nån hela tiden har ögoninflamation, sjuk hals eller hosta. Så det har varit park och inne. Och det är ju bra för barn att ibland ha tråkigt och det har märkts i hur Arthur igen utvecklats i sitt ritande. Nu ritar han figurer och färglägger dem med olika färger som han väljer ut. Sen har det kommite massor mera detaljer. Bilderna på fotona har han själv suttit och ritat och själv kommit på (det är turtlesar med skal på ryggen). Den bild jag är mest imponerad över är skateboard bilden för han har själv kommit på att skateboard, sparkbräde och glass hör ihop.

Men idag så har jag och Arthur gjort nåt på tumis. Vi körde till Ekenäs för att titta på Emil i Lönneberga på bio. Arthurs första biobesök. Sander igen har fått fara på minisemester till sin murre och stannar där över natten. Jag har fått maltlimpor bakade och svartvinbärssaft kokt (inför julen har jag inte orkat göra nåt). Känns som om jag äntligen börjar komma ikapp och så ska jag på praktik igen på måndag. Nå, det är väl 7 veckor kvar nu och då är det två korta veckor.





Inga kommentarer: