lördag, september 6

Evilda 8 veckor

Jag bloggar ju för mig själv och fast jag egentligen inte borde prioritera att skriva några inlägg nu och då så vet jag att det i efterhand ger så mycket. Jag går jätteofta tillbaka i bloggen och läser och jag tycker att det är så fint att jag dokumenterat mitt liv i 6½ år. Så fast jag nu borde utnyttja min datatid bättre så prioriterar jag ändå ett inlägg om Evilda 8 veckor.







Evilda 8 veckor ja. Äter på natten med först 3 timmars mellanrum och därefter med 2 timmars mellanrum (ofta 1 h 50 min). Har också dagtid märkt att när hon ätit från båda brösten så klarar hon sig 1 h 50 minuter tills hon vill ha mat igen. Ibland kan det nog eventuellt gå längre, men har nu inte hänt på några dagar. Eller så äter hon oftare, vilket är mycket mera vanligt, speciellt på kvällen. Men ja, så har ju alla mina barn varit, min mjölk är säkert inte så långsiktigt mättande och det måste drickas ofta. Hon somnar för natten 9-10 tiden och vaknar 7-8 tiden. I gången orkar hon vara vaken 1 timme och sen blir hon trött. Hon somnar i famnen (eller sjalen) och att somna till bröstet är inte mera så jättepopulärt om det inte involverar rörelse, vilket förstås har gjort det svårare att ha henne med i skolan...  Tutten tar hon bra på kvällen och natten när hon ätit men på dagen är den nog rätt blä och tyst av den blir hon inte. Om hon ska ha tiss så är det det hon ska ha, så igår fick jag stanna i Veikkola när jag körde hem från stan för då vakna hon upp i hunger (Micke och barnen kom till stan på eftermiddan och vi var i park där och gick sen och köpa riktiga konstskridskor åt Arthur och så kom jag hem med barnen när Micke gick på bio). Hon trivs i sittern och i newbornseten bra. Hon följer med och älskar att titta en i ansiktet och prata. Hon lyfter hela tiden upp huvudet i newborn seten eller när hon är mot knäna och hon vill inte alls slappna av. 56 or börja vara för små och nu har hon också övergått till större tuttar.

Inga kommentarer: