måndag, september 15

Min elefantbaby

Amningen har börjat kännas blä. Evilda älskar igen bröstet och hon älskar det över allt annat. Hon gillar att äta och vill äta typ konstant, så oftast med 1 timmes mellanrum nu igen. Hon äter när hon vaknar, hon äter när hon somnar och hon äter när hon sover och så sover hon en ministund och äter igen. Och nu är hon ju ren 2 månader å hon borde ju klara sig längre. Men jag vet att det är min mjölk och min kropp och den ger nu bara sån mat som mättar i typ 1 timme. Och förra veckan fick hon lite mera ersättning, totalt kanske 150 ml under några dagar, och sov längre på dagen å jag tänkte att hon kanske inte får tillräckligt med mjölk (eller mera kanske hoppades så att jag "får" ge mera ersättning).

Men mat får hon nog visade det sig på rådgivningen idag. På 20 dagar har hon gått upp 800 gram och väger nu 5,3 kg (födeselvikt var 3,4 då för 2 månader sen och när vi kom hem från sjukhuset var det 3,2 så hon har gått upp 2 kg på 2 månader). Superlång är hon med och är nu 59,5 cm, 5 cm tillväxt på 1 månad och nästan 10 på 2. Så ja. Mat får hon så att det räcker så det är nu bara att amma, amma, amma fast det känns som att det inte finns nåt i brösten och fast hon hänger i dem hela tiden.

Inga kommentarer: