söndag, september 21

Höstsjukan

Dagens fb status:

Dethär har jag inte väntat på, men ju nog vetat att det sku komma. Oj vilken natt: 2 x ögoninflamation, 2 x magont, 1 feber, 2 x kisiblöjor som läckt, 1 akut öroninflamation, 1 megahungrig 2½ månader baby, 3 barn plus jag i en säng, 3 barn som vill ligga tätt intill mamma (ytterst omöjligt alltså så platsbytena har varit många). Och Mikael jaa, han har jobbat natt. Och det har jag med egentligen. Trött. Men nu hoppas jag bara att Evilda inte blir sjuk. Och har nån bra tips på att bli av med ögoninflamationer?

Och nu så kan vi ännu tillägga en sjuk man/pappa. Yippiii.

Men dagen har gått rätt bra. Mamma har varit med oss hela dagen och vi har bara varit hemma och städat. Mamma tvätta våra fönster och öppna alla delar (har inte gjorts på 3 år....) och nu skiner de och man ser så bra ut. De va typ helt gråa och skillnaden är helt otrolig. Jag har tvättat kläder och spis och mikro och speglar och ytor och skåp och wc och försökt få nån ordning i dethär otroligt skitiga huset. Fick också gården lite fixad och det ser så massor bättre ut.

För nästa vecka ska vi ha både visning (här händer otroligt lite på sälja lägenhet fronten) och två kalas här. Vi har vår födesledagsvecka när Arthur blir 5 och jag 29. Jag har också skola en dag, har 2 artiklar att läsa, har en uppgift jag borde få klar och sen är det ju den vanliga vardagen också. Så ja. Sjukorna sku få försvinna fast det ser nog inte ut som så. Arthurs öga bara varar, men jag putsar med kamomillte. Blir väl att fara till läkare imorgon sen ändå... Båda har klagat på öronont men kör nu med värkmedicin idag för att se om det lättar själv. Och sen ska vi ha vicks å lökå allt i rummen så att alla sover gott.


Inga kommentarer: