onsdag, september 10

Röda korset och nässelutslag

Alltså. Min dotter är helt otrolig. På måndagen blev det ändringar och studiebesöket till Röda Korsets logistikcentral i Tammerfors blev flyttat till idag. Jag hade ju tänkt lämna Evilda hemma för besöket men nu så var planerna ren klara för onsdagen och barnen hade hemmadag och jag kunde inte tänka mig att lämna Micke med alla tre barn för hela dagen när det dessutom var skrinning. Så Evilda fick komma med mig och istället för att åka buss till stan och sen till Tammerfors med skolans buss så körde jag direkt till Tammerfors, sku annors ha blivit typ 7-8 h buss för oss idag.

Och det börja dåligt på morgonen, hon blev typ genast trött här hemma och somna långt före jag sku fara så jag trodde att hon aldrig sover i bilen. Men det gjorde hon. Somna efter en liten stund i bilen och sov sen hela tiden tills jag stanna på ABC några kilometer före, då hade hon sovit i typ 1 h 45 min. Sen fick hon mat och jag köpte nåt och sen for vi till Röda Korset. Där fick hon lite till mat och sen fick hon gå i sjalen. Hon somna en stund in i lagerrundvandringen och sen sov hon. Hon blev hungrig och åt när vi lyssna på presentation men sen somna hon bara om alla gånger. 3 timmar senare så satt jag ner henne i bilstolen där hon öppna ögonen och titta på mig, jag gav tutten och så sov hon igen. Och så kunde jag köra i 1½ h före hon ville ha mat. Och sen var det bara 25 minuter kvar hem och då satt hon bara nöjt och  titta på bilder.

Och jag fattar typ ingenting. Hon sov sådär 4½ h i sträck! Och de senaste dagarna hemma har det inte blivit till nåt med sömn. Mycket skrik och missnöje vid insomnande och korta sömnstunder. Helt klart 8 veckors kris för insomnande har varit massor svårare och så har hon ändrat på hur mycket hon orkar vara vaken med. Nu har hon också hittat sina händer och gnagar på dem hela tiden så helt klart har hon gått igenom nån utveckling. Men sen funderar jag också hur min mjölk räcker till. Och jag vet ju att den ska räcka om den en gång räckt. Men, jag håller på med massa saker och har massa bollar i luften och det kan ju påverka. Jag borde typ bara vila för att ha tillräckligt med mjölk. Hon äter ju ofta men ofta så kommer det bara jättelite och sen kommer det inte mera. Så imorse före vi for iväg fick hon ersättning och också på dagen lite, och efter det sov hon sådär bra, så jag funderar nog lite... Kanske mjölkmängden sen ändå är konstant och att det i nåt skede behövs extra. För hon äter ju typ 15 gånger i dagen och om det inte med det får igång mjölkproduktionen så vet jag inte vad jag ska göra mera. Jag vill inte ligga och vila i 1 år bara så att jag ska kunna amma. Och det har nog varit så skönt att ge mjölk från flaska, då tar det iaf inte slut på mitten. Jag bara hatar denhär amningsdilemman!

Och annat som hänt då. Jo, Sander har nässelutslag. Han fick på måndagen och igår var hela hans mage röd så vi for till läkaren för inte visste jag ju vad det var. Han fick zyrtec mot kliande och kortisonsalva och inatt sov han bättre och det klia inte så mycket. Inget annat fel har han ju då, bara utslag som flyttar på sig. 

PÅ måndag kväll såg det ut såhär.

12 timmar senare på tisdag morgon såg det ut såhär.

Och magen. Idag är det inget rött på magen mera.

Inga kommentarer: