tisdag, oktober 14

Dit far det..

Inatt var första natten jag måste ge ersättning åt Evilda och bara för att mina skitbröst vägrar rinna till. Ungen suger och suger och suger lite till och jag känner mig bara trött och vet inte ens att jag sitter. Och inget händer. Vi går till soffan och tänder lite lampor och jag klämmer och försöker men utdrivningen kör inte igång. Efter 15 minuter blir ju baby lessen och jag tar ersättningen. Den smakar inte kall men uppvärmd sjunker det ner över 100 ml. 100 ml som nog fanns i brösten men vägra komma ut. Och jag sku så villa att min kropp funkar idealt. Vad kan jag göra? Problemet är störst första nattamningen och inatt var klockan halv 2 och jag hade somnat 2½ timme tidigare efter att jag grupparbetsagnstat.

Jag vill ännu fortsätt amma just nu när det blivit lätt och hon äter med 2-3 timmars mellanrum ända tills kvällen då det igen är lite oftare.

1 kommentar:

Hanna - RamSamSaa sa...

Mitt amningsproblem är just tvärtom, och det är också jobbigt. Det kommer för mycke mjölk. Därför blev det bröstinfektion med hög feber. Lisa orkar bara äta från det ena bröstet och det andra måste jag pumppa. Och för att jag hamnar pumppa när det blir så spänt och tar så ont så gemnar det aldrig ut sig.. Hom såver så långa dagsömner att jag hamnar väcka henne o äta för jag har så ont i brösten..
Har du ringt imetyspolin, de kan ha några bra råd att ge.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/porvoon-sairaala/porvoon-sairaala-poliklinikat/imetyspoliklinikka/Sivut/default.aspx