onsdag, oktober 8

En onsdag på hanken

När man varit igång sen 6 på morgonen ska det bli urskönt att kasta sig i sängen. Idag var det Hanken dag och den sista (iaf på en månad) som Evilda var med. For med halv 7 ans buss och var tillaka halv 4 då jag genast gick till bilen och körde till dagis efter Arthur och Sander.

Och jag är glad att jag ren känner mig och mina barn så bra. Idag hade vi skrinning men jag tänkte att det sku blir för mycket och jag hade ingen ork för att efter att jag plockat upp barnen, snabbt köra hem och ta sakerna och kanske en banan och sen iväg på skrinning. Jag tycker inte att en 3 åring ska ha så mycket på en dag och att takten ska vara så stressig och hektisk. Så jag bestämde att vi inte far. Sen var vi bara hemma och inne och barnen hade nån super lek hela kvällen (som nog oreda hela hemmet men det är ju inte så farligt).

Och det märks att Evilda har/haft utvecklingssprång. Hon är så mycket mera social nu. Det märktes så bra på hanken idag för hon charmar genast hon ser nån och är så mycket mera med. Sen tycker hon ju att det är onödigt att somna så det var ganska gnälligt idag och jag var ute från föreläsningen i halv timme då hon bara gnällde där, men genast i korridoren var allt bra. Trött men vill ändå inte somna. Förr orka hon en timme och idag har hon hela tiden varit vaken två timmar i sträck, sen har hon också sovit mycket mindre på dagen nu i några dagar. 3 månader på lördag blir hon ju.

Och nu var det sängen, den sköna sängen och sen är det 5 dagar intensiv skola och sen ska jag bara chilla.

Inga kommentarer: