söndag, oktober 26

Efterlyser bra kanarieöarna tips

Först var ja påväg 1 vecka till Egypten och bara röra mig på hotellområdet och äta en massa mat. Och det är ju ett helt ok alternativ men jag är ändå rätt rastlös så det kan bli lite för lugnt. Och i Egypten sku jag faktiskt inte röra mig nån annenstans än på hotellområdet.

Så nu överväger jag igen det lite svalare alternativet kanarieöarna. Kanske hyra bil och upptäcka nåt som kanske är lite mera äkta. Gran Canaria var vi ju på för 4 år sen med Arthur och det är sett och upplevt. Där fanns en mysig plats, puerto de mogan, men allt annat var nog rätt färdigt. Speceillt playa del ingles med ett helt horribelt centrumområde. Jag vill inte ha sånt som enbart är uppbyggt för turister utan det ksu få finnas nåt lite mysigt i det, eller möjlighet till att komma till sånt ställe. Inte enbart hotell utan också nåt annat. Så känns det just nu, fast det kan ju då ändra ren imorgon. Kanske det bara är bamseklubb och massa aktiviteter på hotellet som gäller. Men iaf, sku gärna veta era goda kanarieöarna erfarenheter. Så snälla, dela med! Speciellt om Teneriffa och vart det lönar sig att fara där.

Och ännu en sak som jag ångrar att jag skrev för jag tänker nog inte så. Det är inte för varmt i Thailand åt Evilda, på inget sätt. Tänker inte alls så. Förstås sku hon måsta vara i skuggan (vilket hon ju måste allestans) men värmen är inget problem i Thailand för 6 månader gamla babyn. Det är nog mera ekonomi och tid som stoppar en Thailandresa och det har Evilda inget att göra med. Jag sku genast fara med henne till Thailand.

Inga kommentarer: