fredag, oktober 24

Jumbo dag

Igår när vi körde ut från Jumbos parkering så fråga jag hur dagen varit och Arthur konstatera att den varit riktigt "hullu"! Och ur barnaögon var den nog säkert det, iaf för mina landebarn som så sällan är där det är mycket människor. Och eftersom de är så sällan så gick det också så bra med alla tre, börja också fundera om jag själv sku fara på resa med alla 3 men sen när Sander fick utbrott på kvällen så konstatera jag nog att det kanske jag inte ska göra...

Men vår hulluga dag: Naurusaari i flamingo med Hanna, Elias, Iris och Lisa, lunch på Rax, mera naurusaari, sen fick de åka pengakarusell en gång (det var tydligen stort det med!). Jag och Hanna gick till Jesper Juniors halva priset dag med alla barnen och det var ju lugnt och harmonsikt. Inget gick sönder men högarna med legoskjortor var inte så fina efteråt. Sen styrde Hanna med barn hemåt och vi gick till KappAhl för att köpa en födelsedagspresent åt dagiskompis. Jag sku ha kunna köpa precis alla newbie kläder åt Evilda och en massa åt Arthur och Sander med men de fick ett par byxor. Jag gillar KappAhls barnkläder mest och de brukar sitta bra med. Sen blev det glass och amningspaus och efter det for vi till Clas Ohlson ännu där jag inte hitta lådor som jag ville men nåt köpte vi där med. Sen for vi på jakt efter trip och dricka och tyvärr gick vi till Citymarket och den var ju alltför stor så det tog en evighet att hitta drickor. Barnen orka bra men mina nerver börja fara med så stora butiker. Sen till bilen och där slockna  Sander och Evilda snabbt och det gick till och med smidigt att köra längs med ring trean där halv 5 tiden. Superlyckad dag alltså! Sku kunna börja ha shopping och lekdagar som hobby men en så värst billig hobby är det ju inte.

Arthur har vägrat använda långärmade t-skkjortor (och jag tycker ju att de är mest praktiska) men nu när han fick ninjago skjorta så ska han anävnda den.

Sander älskar kläder just nu (märks inte på bilden) och byter hela tiden. Blev glatt överraskad över barman byxorna från KappAhl för de var smala vid buntarna och det är ju så bra när man drar på utebyxor.

Evilad gillar inte blixten... Men jag sku ha kunna ta typ allt i KappAhl åt henne men hann inte titta så noga då två hela tiden ville visa nåt. Men dethär fick hon. Kan inte tåla såntdär uberflickgt som är rosa och cute och minniepig och så, helt enkelt att det är för mycket. Dethär sku jag själv å kunna ha.

Inga kommentarer: