fredag, oktober 31

Söndrig natt och fotografering

Inatt insåg jag hur lyckligt lottad jag är. Min baby har mest sovit och ätit, nog ätit ofta och mycket men inte varit vaken på natten. Inatt var hon vaken på natten och det var inte roligt. Hon har inte kakkat på natten sen hon var några veckor gammal men inatt gjorde hon det och klockan var halv 4 så jag kunde inte lämna henne med det i blöjan och så vakna hon ju när jag böt och hade så svårt att somna om, sen kom det igen ett lass i nåt skede och kvart över 5 tog jaghenne i famnen och börja vandra runt med henne och hon somna, för att igen vakna kvart före 7 och äta. Nå. Sånahär nätter hör ju till och en nu och då är väl inte så farligt, hoppas bara att det inte blir nån vana.

Och sen börja hon ju på tisdagen, två veckor före hon blir 4 månader, att svänga på riktigt. Hon svänger till höger från rygg till mage och efter att hon nu förstod det så gör hon det hela tiden. Och efter en stund på mage blir hon ju förbannad, och högljutt med, för inte vill hon ju vara på magen. Det är så roligt när hon gör det på natten med brevid mig och så ligger hon själv på en vuxen persons palts och jag och Micke delar på en plats.... Så det var väl då så att babyn var roliga till 3 månader och sen börjar de upptcäka altlför mycket och bli frustrerade.

Och idag är det dagisfotografering. Vi träna lite inför det under morgonkaoset. Konstatera igår att barnens hår ser helt grymma ut (Micke var för sådär en månad sen och klippa dem och det blev inte riktigt som jag planerat det...) och tog kökssaxen och klippte av lite hår i Arthurs nacke som stack ut allestans. De har också helt själv fått bestämma vad de vill ha på coh Arthur ville ha finskjorta medan Sander ville ha lego skjorta.





1 kommentar:

Sofia sa...

Bra klippt ju! Jättefint!