torsdag, november 6

Panikbloggen

Nu ska jag panikblogga så att jag kommer ihåg nåt av denhär tiden och har nåt dokumenterat. (Och det har jag nu gjort under två dagar)

Så, till lördagen. For till Tallin, båten var härlgit tom med bara 300 typer och vi var de enda gästerna i a la carte restaurangen på tallink silja star. Åt en supergod räkskagen. Vi var i Tallin halv 7 och gick genast till swissotell hotellet. Var sjukt nöjd över det hotellet. Hade rum på 12e våningen och dog inte av det. Superskön, stor säng, mjukt täcke och de hade fixat babysäng utan att jag ens bett det (Evilda sov ändå mellan mig och mamma i den megabreda sängen). De hade också gett babyhandduk och såna detaljer gör mig så glad. Badrummet var också superlyx och jag låg i badet på kvällen och Evilda kom också med och simma. Jag läste Kiukkukirja och somna 10.

Evilda börja morgonen ren halv 7 (vilket aldrig händer hemma). Nå jag hann läsa och chilla och så somna hon passligt till morgonmålet. Vi satt länge och åt och det var supergott och bra. Sen väckte jag henne igen på rummet och mata henne och gick ensam iväg till bastun och simbassängen. Hade inte bastat eller simmat sen hon föddes så det var skönt med. Sen gick vi och köpa tyg, i butiker och till slut åt vi luch på bonaparte bistro och sen gick båten tillbaka igen. Den var proppfull med 1800 typer och det var en olugn hemresa, speciellt då Evilda fick utbrott i kafeet och bara skrek (det var ju proppfullt med megmassa människor och hon överröstade allt ljud). Hon sku inte somna, inte äta bröst och ville inget. Öppna en burk ersättning men det var också skit. Tills jag igen försökt allt: bröst, somna och underhålla, och sen bad mamma gå och få den uppvärmd. Då dög det och livet blev lugnt igen och hon satt nöjt i famnen i en timme till...

Vi kom hem typ 8 på söndagkväll och halv 7 drog jag upp Evilda igen för att köra till Hanken och skola. Det var Evildas sista skoldag. För det funka inte mera. Hon tyckte inte att nåt var bra och förstås var hon trött efter veckoslutet och det hade blivit för mycekt för henne men hon har ändå ändrats massor på de 4 veckor sen hon sist var i skolan. Hon är ingen sitta nöjt i mammas famn baby mera som bara lyssanr och tittar. Hon vill röra sig och prata högljutt och definitvt inte somna vid nåt bröst. Att somna över huvudtaget då på måndan var onödigt och sen sov hon bara korta snuttar. Så jag gick ut och skurra vagn under föreläsnignen och jag missa åmassor och det var inte mera som när hon var pyttebaby. På onsdagen hade jag igen skola och då fick hon bli hemma med Micke. Och han fick första gången föra pojkarna till dagis med henne och fixa morgonrumban. Jag hade förstås satt allt i högar och förberett allt in till det sista och bra hade det gått.. Eller det gick ju bra eftersom jag via viber höll koll. I ett skede fick jag "kan hon vara hungrig igen?" efter att hon en längre stund varit vaken och nog definitivt borde fått mat men hon hade nog inte haft nån nöd ändå blev jag nedlugnad.

Och nätterna, skrev om en hemska natt sist jag blogga. Tycker nu att det hållit i sig i en vecka. Och ser att det varit helt samma med pojkarna, hemska nätter just vid 4 måander och då har jag börja truga i dem mat. Dumt nog har jag inte skrivit när det börjar bli bättre nätter. Men inatt fick hon bröstraivare igen och sög bara korta snuttar och inget hände ju och till slut blev det flaska och sen låg hon vaken typ 1 timme, då var jag inte så värst glad...

Inga kommentarer: