fredag, november 7

Fredagkväll idag

Det är första gången på 5 veckor som Micke är ledig fredag kväll. Och jag ser fram emot en kväll när jag inte behöver sköta hela eftermiddag-kvälssrumban,tänker att jag kanske sku kunna ligga på soffan en stund, ha lite fredagsfiilis. Men troligen tänker ju Micke helt lika, han har ju inte jobbat morgontur på över 5 veckor, så att stiga upp halv 7 och jobba 9 timmar gör säkert inte honom så värst energisk. Så. Det blir troligen en mycket värre kväll än det när bara jag fixar den själv. För ofta är det så att sen när båda är hemma så förväntar sig båda att den andra gör mera och sen blir inget typ gjort och sen blir jag irriterad och sen blir Micke störd när jag bara klagar och gnäller. Så jee. Måst hitta på en strategi att undvika en sån fredag kväll. Kanske bastu och film?

Men iaf så får jag hoppeligen läsa mycket nattsaga ikväll. Vår timning har varit så dålig de senaste tre kvällarna och Evilda är alltid trött när vi kommer till sagodags och då är hon inte tyst i famnen utan för sånt ljud att det inte går att läsa nån saga. Så det har bara blivit kort saga och sen har jag fått bära på Evi-bevi tills jag fått Arthur och Sander i säng och sen har jag nattat henne. Tyvärr somnar hon inte sådär bara i famnen mera. Livet är ju alltför spännande.

Inga kommentarer: