lördag, november 8

Bilder och mat











En massa Evilda bilder. Har glömt och fota på sista tiden så tog igen det idag.

Och idag var dagen hon fick mat. Igår kväll så fick jag två gånger efter amning ge tilläggsmjölk för hon var helt enkelt inte mätt, hon drack långt över 50 ml ersättning efter amning så hon var hungrig. Och grät efter att jag bytt bröst sådär 5 gånger. Och jag tänker inte år 2014 hålla mitt barn hungrigt bara för att mjölkmängden sen nångång stiger, eller hålla henne gnällig i nån timme tills det kommer mera mjölk. Och dessutom så är mina barn såna att de inte går att hålla hungriga, för protestnivån är så hög och skriket så hysteriskt till slut så hunger är inte ett alternativ. Så jag ger nu med gott samvete ersättning om inte min mjölk räcker till (fast nu ersättningen innehåller flour vilket ju är lite konstigt, men tydligen innehåller komjölk det med). Ammar ju ändå hela tiden.

Men iaf, när det nu är kanppt så vill jag introducera mat så att hon kan få mat och nåt som inte tar från amningen. Och hon fick sist av alla barnen, 3 dagar för 4 månaders dagen (Arthur fick 4 dagar före och Sander 6 dagar före). Hon fick avokado eftersom det känns som ett mättande och näringsrikt alternativ. De andra har inte fått mycket avokado men jag fatta inte hur gott det var då medan det nu är en viktig del i min amningsdiet. Så jag tog lite lite och blanda med lite värm ersättning och så åt hon några små skedar. Allt hamna i magen och det var inte alls klottigt eller krångligt för det var ju så lite hon fick. Så ja. Baby babytiden var nu ännumera slut. (Och jag sku nog gärna ha helammat längre men hellre introducerar jag mat vid sidan av amning än sen om hon bara sku dricka ersättning).

Inga kommentarer: