söndag, november 16

Ordning och mat

Idag har jag varit rätt irriterad för jag sku bara villa vara ibland och inte göra nåt och så sku jag villa ha ordning och reda. På fredag hade vi visning här och det var perfekt upprätt och städet. Och nu har jag i två dygn kämpat som en gris med att hålla det lika, eller ens nästan. Det är så härligt när saker är på rätt plats och ytorna tomma och när det är rent och ordning. Men jag hinner inte med mina barns takt. Det ritas och klipps och hälften lämnas kvar framme och sen blir kläder allestans och sen ska blöja bytas när mat städas undan och så blir det lite här och lite där och så faller mjölkar ut och sen är det plötsligt matdags igen och köket blir kaos och så slutar dagen med att det blir bråttom i sängs inför dagisdag imorgon och så blir också leksakerna framme. Och alla kläder som är allestans! Helt omöjligt att hålla det redigt. Borde sluta ens försöka.

Och Evilda gillar mat. Nu har hon ätit i 8 dagar. 3 dagar avokado, 4 dagar batat som lunch och idag fick hon morotpotatispure till lunch och sen ännu päronäppelpure till kvällsmål. Hade tänkt ge avokado på kvällen men den var död och de andra är inte allergiska och henne mage har tagit det bra och jag hoppas på bättre nätter så hon fick nu mycket nya saker idag. Och hon gillar så. När hon ser skeden och att HON ska få nåt, så tar hon tag i min hand och drar den till sin mun så att skeden går in i munnen. Sen kan hon inte alls luta tillbaka och äta utan hon möter maten för att få den snabbare. Hon tränar ännu på ätande med sked och mycket kommer ut eftersom hon klämmer ut tungan, men sen tar hon gärna emot det på nytt. Jag tycker att hon äter mycket och hittills så har hon ännu inte visat tecken på att inte villa ha mera, men jag har slutat sen när hon ätit sådär 2-3 msk. Blir säkert likadant matvrak som brorsorna.

Inga kommentarer: