måndag, oktober 6

Mehiläinen dagen

Idag var en mehiläinen dag.

Igår reservera jag barnläkartid åt Evilda eftersom hon nu i över 1 vecka haft rinnande och varande ögon. Jag har hela tiden hoppats på att det går bort av sig själv, men eftersom det nu inte har så ville jag kolla med läkare. Ögondroppar fick hon förstås. Hennes första mehiläinen besök gick inte så smidigt eftersom hon sov när besöket börja och blev väckt av nån eländig undersökning.

Sen hann jag hem halv 11 och halv 2 ringde de från dagis (jag var egentligen förberedd på det eftersom jag ana det värsta på morgonen ren) att Arthur kliar sitt öga hela tiden. När jag kom efter honom var ögat helt rött igen, och vi som hade slutat den andra kuren på samma öga igår (så nu är det tredje inflamationen på dethär ögat under 2 veckor och en har han haft på andra ögat). Så tillbaka till Mehiläinen med alla tre och nya droppar för ögat. Evilda var missnöjd och Arthur var trött och hängig och Sander sku ha villa prata med läkaren och berätta åt honom vad han hade. Kände att 3 barn var mycket på läkarstationen, men sen fanns där en mamma som var med 4 barn, varav ena också var baby och då kändes det som att det inte kan vara så jobbigt med 3...

Så nu sätter vi droppar. 3 i dagen åt Arthur och 6 åt Evilda. Och barn älskar ju att få droppar i ögonen! Och jag HATAR ögoninflamationer.

Och jag sku rita bilder för vårt projektarbete och skriva texter idag. Jag hade studiedag när Micke sov, men de 3 timmarna som jag var hemma på dagen så sov pirrkajsan max 1 timme och var pirrig resten av tiden (idag har det varit en extremt missnöjd dag). Så. Att studera med barn är inte så smidigt.

Inga kommentarer: