lördag, maj 16

Tenten

Jag hade tänkt att dethär sku vara lättnadens dag. Att idag sku en sten falla ner och det sku lätta i kroppen när dethär skolåret var slut.

Nå, det gjorde det ju inte. Denhär dagen har varit tung, stressig och irriterad i kroppen. Tenten var nåt helt annat än jag förberett mig på. Som kurslitteratur var 2 böcker och jag utgick från det och hade koll över vad det stod där. I tenten fanns 0 frågor gällande kurslitteratur. 0. Yes liksom. Alla frågor hade på nåt sätt att göra med föreläsningarna (som jag inte varit så aktivit på) och de ofullständiga föreläsningsunderlagen. Ingenstans i dem fanns orden och sakerna förklarat något djupare utan man borde väl bara genast fattat vad han sagt. Och sen sku man börja räkna ut någo sannolikeheter. Och det stod helt stilla. Hade absolut ingen aning om hur man gör det. Ingen. Och jag har ändå gått lång matta då för 10 år sen, men alltid nog hatat sannolikhetslära. Men det fanns inte på nåt sätt jag sku ha varit förberedd för det. 1 av 4 frågor förstod jag vad gällde, resten gissa jag och skrev nåt om. Och det är så inte jag, jag brukar ändå ha nån koll på vad sakerna gäller. Så jag har varit superirriterad över det. Måste få 20/60 för att komma igenom men det är nog första gången på länge som det är helt på gränsen och helt beroende på hur han rättar om jag kommer igenom. Så, nu kan jag inte koppla av och bara glömma allt, måste nu vänta och se om jag måste gå på omtent. SUCK!

Inga kommentarer: