söndag, juni 10

Bara socker mamma

Hade gammal rabarber i frysen (och ingen ny, snyft, snyft) och gjorde rabarbersaft på den. Jag höll på att hälla upp sockret och Arthur kom och sa att han vill göra det. Och så gick det lite snett och det föll ut socker på spisen och jag hann börja säga "Men..." och så sa han i samma sekund:


"Ingen fara, de bara socker, mamma!"

Han är så fiffig min pojke!

Och jag brukar nog inte bli arg, kanske bara om han på flit gjort nåt flera gånger, men han ville väl bara så gärna hjälpa mera. Annars så brukar han ofta påminna mig om att det "inte är nån fara, det är bara mjölk" när Sander kastar ut Arthurs gamla mjölk.

2 kommentarer:

Nora sa...

Om du har vägarna förbi Karis får du komma och plocka hur mycket rabarber som helst! Jag hinner inte laga min supergoda rabarbermarmelad i år :(

Michaela sa...

Oj, tack! Om jag rör mig i närheten kommer jag absolut, jag älskar rabarber. Men troligtvis så gör jag ju det inte, men ifall så hör jag av mig.