torsdag, juni 28

Min bestämda son

Micke kom in från sin länk när jag natta Sander för dagssömn. Micke sku på jobb efter 45 minuter och jag ville fara via loppiset. Jag läste en nattsaga åt Arthur och sku fara iväg. Arthur ville också med men vi sa att han blir hemma och går och vila, att det är bara en snabb grej, att nej han komme inte med.

Nå då sprang pojken, han som är 2 år 9 månader, till tamburen och satt på gummistövlarna (på fel fot förstås) och öppna dörren och smällde fast den och sprang iväg. Jag gick ut för att ta in honom men han bara sprang längre och snabbare. I endast gummistövlar och en långärmad skjorta. Byxorna och kalsongerna låg inne på vessan. Jag sa att han sku komma in och sätta byxor på att man ska inte vara ute med snoppen bar men då sprang han så långt att jag inte mera såg honom. Så fick bara säga att Micke sku kasta ett par byxor åt mig och så for jag efter honom. Vid bilgaraget vänta han och så satt vi byxorna på och så kom han med. Han vet vad han vill!

Inga kommentarer: