torsdag, juni 14

Buskar och kaos


Före jag tog dehär bilderna gömde jag mig under täcket. Kändes bara som att det var för mycket. Micke vakna 3 och vi for och söka rabarber till Pålsböle och sen och kolla in buskar. Förstås köpte vi dem och sen fick Micke fara och söka dem och så var det dags att plantera dem. Hemmet var ett bombnedslag och barnen kunde inte lämnas på framgården med Micke ensam så att jag sku ha fått städat/fixat rabarbern. På framgården far de genast efter grannens småstenar för att kasta i avloppet, eller äta gödsel, eller kasta sand, eller ligga i sand och kisa i sand eller gräva med spaden, hälla vatten på varann, bära stora stenar eller nåt annat som inte riktigt är lämpligt (eller som alltid slutar dåligt).Under den stunden jag kunde hålla dem inne var de på bakgården och rådda (grävde upp all mylla). Och där hängde de torra kläderna i ställningen och rabarbern vänta.

Men Micke fick buskarna färdigt (alltså jag har nog den allra, allra bästa mannen!) och huset hölls uppe. Barnen och Micke gick i duschen och jag for och storhandla till Prisma halv 8. Hem kom jag och fick lite uppstädat och nu nattar Micke barnen och sen ska vi äta lite Grandiosa fryspizza och korka var sin öl/cider. Kaoset och rabarbern får vänta tills imorgon.

Inga kommentarer: