onsdag, juni 20

Min förmiddag

Under våren och vintern då jag hade skola och skolarbeten orka jag bra med att vara hemma (i alla fall som jag nu minns det). Men nu har det alltid nu och då kännts tungt och på veckoslutet var jag riktigt slut, troligtvis en flunsa som lite spöka (men jag fick den nerslagen) och sen bara utmattning av att hela tiden vara klar i skallen och fixa barnen. Det har inte blivit så mycket jag-tid på senaset tiden för när vi båda varit hemma så är det ändå jag som har huvudansvaret och kommer ihåg mattider och matlagning och allt.

Så idag var det skönt att komma bort lite för sig själv. Tog bilen till simmhallen och for på en länk runt spånbanan före jag for och simma och basta. Jag pressa mig allt det gick på länken och klara av 5 km med en medelhastighet på 7:20, så värst trevlig var länken inte, och sku aldrig ha klarat mer, men var nöjd efteråt. Men mitt mål att springa 10 km på 70 minuter kommer inte att uppfyllas. (Som jämförelse kan jag säga att jag igår också var på 5km länk och då var medelhastigheten 8:20, så dagens var faktiskt tuff). Sen simma jag, njöt och bara var. Var och handla midsommarmat utan barn och kom hem och tillredde en god lucnh med potatis, biff och baconinlindade grillade champinjoner och grönsaker i etiksspad.

Inga kommentarer: