fredag, december 5

Vår julkalender 2014




(Högklassiga foton igen!)

Vi har nu i två jular kört playmobil julkalendrar och jag har gillat dem och barnen med. Men vi har nu 3 av dem och jag orkar inte med flera världar och bitar. Legon har vi så massor av och att få nåt smått legokärsä varje dag är helt onödigt. Chokladkalendrar vill jag inte ge åt barnen eftersom jag inte tycker man behöver äta choklad varje dag (om man äter hela december och några gånger i veckan så äter man ju godis typ 10 % av årets dagar). Så jag kom på att jag kanske nånstans har tygkalendrar som mamma hitta när hon flytta och som jag kanske försökt sälja på loppis och typ övervägt att slänga men sen kanske ändå sparat. Och jag hade sparat och de är ju fula som struk men barnen fattar ju inte sånt. Så de har en sak/aktivitetskalender i år.

Måndag och tisdag hade jag skola och de dagis och var mamma efter dem på tisdag när jag hade Evilda med på presenation till skolan, så det var långa dagar och det fanns inte rum för nåt extra. Så första dagen blev det 50 cent i mindre mynt. Sen ett mumintuggispaket. Sen var vi alla hemma på onsdag och då fanns det en pannkaka med grädde till mellanmål-lapp där. Igår var det en spela spel och äta morotsstavar på kvällen-lapp. Och idag lappen som Arthur tyckte var så blä (han väntar på en lapp om pepparkaksbakning), äta kvällsmål under bordet.

Men det var supermysigt. Vi åt frukt, nötter och russin och hade bara ljus tända och i bakgrunden spela julmusik och barnen gilla nog det sen sist och slutligen massor. Det var så superjulmysigt.

Imorgon ska vi sen baka pepparkakor. Har idag lagat en deg på 500 gram smör och 20 dl vetemjöl... Tänkte att man sen kan frysa in den.

Inga kommentarer: