onsdag, januari 9

Bort med sjukor!

Nu är det då en vecka kvar tills vi flyger. Och nu har jag skrotat att panikera hur flygresan går och vad vi ska ta med. Nu är jag helt säker på att vi får vattkoppor, influenssa eller norovirus före vi far och så måste hela resan inhiberas. Och det sku jag nog inte klara av. Jag har väntat så länge på det. Och jag har drömt så länge om Thailand. Och värme och god mat och simning och dykning. Så nu måste vi hållas friska i en vecka. Micke har varit riktigt flunssig och jag höll på att bli men klara mig undan men är ännu inte i länk-skick. Vi äter massor mandariner, frukter, grönsaker och jag koka till och med vinbärssaft. Jag har inte gått på någo klubbar med barnen och på veckoslutet är det två jomppor men jag tror att vi lämnar dem emellan med. Jag vill inte riskera. En vecka måste vi ju klara av att vara hemma och inte bland med massa barn. Kan ju se det som att ladda upp inför resan med lite lugn och tråkighet före.

Jag har två skoldagar kvar och Micke 3 arbetsturer. Vi ska tvätta händerna tusen gånger före vi kommer hem och undvika nära människo kontakt. Vi måste hållas friska!!!

Och vi kan ju alltid skrinna. Arthur är så sjukt bra på det (i mina ögon då). Han skrinnar och han skrinnar lika bra som jag gjorde när jag var 14 (jag var rätt dålig på det då men jag hölls uppe och tog mig framåt).

2 kommentarer:

Pia sa...

Mjölksyrebakterier!! Böde före resan och under resan i förebyggande syfte!!

Michaela sa...

Såna har jag skaffat! 5 dagar före ska vi börja äta dem. Så det är alltså på lördag ren! Men läste just igår om att någo mjölksyrebakterier är bra så idag åt vi naturell yoghurt med just någo såna i sig, bara för att nu göra allt för att undvika sjukor.

Och på resan blir det säkert nån stark alkohol för mig och Micke. Enligt många är det ju det bästa för att förebygga magsjukor.