söndag, januari 27

Dagarna bara gårI

Jag har nu inte varit in på internet sen torsdags. Känns skönt. Vi har simmat, solat, dykt, snorklat, ätit, åkt båt, lekt, läst sagor och sovit. När barnen somnat 9 på kvällen har jag också slockat som ett ljus. Igår somna jag mitt i nattsagan. Otroligt tungt att semestra. Men Sander vaknar ju nog några gånger per natt och har varierande problem/ljudnivå under natten och sen börjar morgonen senast 7, idag halv 7. Men vi har ju barnvakt här så tanken var ju att vi sku göra nåt på kvällen men när orken är helt slut på kvällen. Och idag när barnen somna tidigt, ren före 8, så mår Micke inte så bra så det blir inte av nu heller. Imorgon är sista hela dagen på Koh Tao och på tisdag far vi tillbaka till Koh Samui. Tidigt på onsdagmorgon flyger Micke hem och jag, mamma och barnen blir på Choeng Mon stranden 5 dagar till och flyger hem på måndag. Är inte alls redo än, men som tur är det en vecka dit än.

Igår tog vi första gången till ett desperat trix. Datan med till restaurangen och på med lite chuggington. För restaurangbesök funkar inte alls. Myror i byxorna som aldrig förr och bara klättras och ingen äter och kaos. För övrigt så åt Sander för första gången ordentligt med mat idag. Det var när de fick kopp-nudlar på rummet. Bara nudlar utan nåt och han svepte i sig allt.

Jag och Micke börja storgräl efter att han konstatera nåt så korkat som att "nu vet man inte om Sander är pojke eller flicka". Förklara att dagens föräldrar inte säger sånt och att pojkar helt lika bra kan ha håret i svans. Det hade också en annan man i restaurangen. Och poängtera ännu att jag inte vill att mina barn är mobbaren i barngrupper som får pojkar med hästsvans att känna sig fel på nåt sätt. Alla kan ha hästsvans om dem vill.

Tom Kha seafood. Så sjukt gott!

Dagens utfärd


Sander somna klockan 10 i båten dit och sov där i cirka 1 timme och sov sen inte mera idag.

Vår chaufför

Påväg till hotellet igen. Och igår när Micke inte tyckte om mina åsikter i hårsvansfrågan så konstatera han att jag är en säkerhetsfreak när jag släpar med flytvästar. Nå det kanske jag är, men det känns så säkert att åka båt med dem när de har det. Det har varit mycket vågor och de är inte så stilla.


2 kommentarer:

Pia sa...

Låter underbart. Längtar till thailand nu ännu mer :) Det finns nog fler av oss säkerhetsfreakar ;)

Michaela sa...

Har också sett andra sådana här och andra som är helt motsatsen (har 2 åring längst fram på scooter utan hjälm...) Och nu vet jag inte när ni far och om ni ren farit, men annors rekommenderar jag nog två vagnar. Har ofta önskat vi hade 2.