onsdag, januari 23

Koh Tao

Vi lever och mår bra! Mamma kom på måndagkväll till Koh Tao så nu är vi tre vuxna på 2 barn. Jag har snorklat massor och imorgon ska jag och Micke fara och dyka. Det är skönt och varmt men inte för hett och på förmiddagen idag regna det. Då gick vi till en strand genom slingrig skogsväg och sen kom vi till ännu klarar vatten och mindre människor och de finaste stora stenarna. Därifrån åka vi hem med longtailbåt så att Sander kunde komma till hotellet och sova. Vårt hotell är bra, eller vår villa som det är. Vi får färsk frukt varje dag och de delar ut vatten på strandne och poolen är i tre våningar. Men endå har de bevarat naturen och en känsla av thailand. Det enda som stört mig 3 kvällar/nätter (men inte inatt!) är ljudet av musik. Det har kommit från den livliga stranden 2 km bort med vinden hitåt, och där var nån electonical music beach festival så det var högt. Och jag valde ju vårt hotell för att här sku vara lugnt...

Idag är det en vecka sen vi starta och jag har ren hunnit äta massor phad thai, spring rolls, mixed vegetables, coconut soup, coconut icecream, banana pancake med sweet milk och annat. Barnen har fått dricka chokladmjölk och äta slickpinnar så de är för det mesta nöjda. Förutom då de blir övertrötta, vilket också hänt. Sander har lugnat ner sig lite nu och skriker inte när han sa sova på kvällen. Jag har inte tröttnat på sanden och tycker att det är så roligt att simma med barnen och leka på stranden med dem. Båda har blivit massor modigare i vatten och Sander vågar ren flyta omkring själv med puffar (det vågar inte Arthur ännu).

Inga kommentarer: