torsdag, januari 10

Dagens bilder

Axkid kidzone stolen var på posten idag. Och fast vi nu inte ännu provat den i bilen så är jag kär. Barnen sitter bra och har mycket utrymme och den verkar bekväm och Arthur kan åtminstone sitta ännu 1 år i den. Sen får Sander den. Önskar vi sku ha förstått att köpa denhär stolen för ett år sen. Klippan har varit så smal och trång och krånglig att få in barnet i.

Sander ville också prova.

Sen var Arthur jättevarm och vi mätte febern (joo jag är ännu hysterisk över att vi snart blir sjuka. Idag har Arthur klagat mycket över magont och sen hostar alltid Sander emellanåt och vi tror att nu spyr han och sen så klia sig Arthur på morgonen och vi tänkte genast vattkoppor...)

Medan jag och Micke var i köket och värmde upp batatsoppa* åt barnen så blev det plötsligt tyst och jag såg att barnen var under köksbordet. Snabbt såg jag att de hade smörpaketet. Arthur hade tagit det och sen gått med brorsan under bordet för att dela på delikatessen!


Jag förstod äntligen varför det finns en massa ekobutiker och konstatera att det ju är helt sjukt att det naturliga säljs i små butiker medan skit säljs allestans. Förstås ska man ju använda naturligare saker! Dethär är nu vad jag skaffat. Barnen är inte övertygade av body lotionen de tycker den är kall, men jag tycker den känns skön.   

*Batatsoppa:

Koka upp 1 stor batat, ca 5 normalstora potatisar, 1 lök och 1 vitlöksklyfta i 1 liter buljong. När allt är mjukt så mixar man det och kryddar med lite cayannepppar (riktigt lite räcker) och eventuellt salt. Sen kastar man i 2 dl matlagningsgrädde (använder själv den ekologiska matlagningsgrädden) och låter koka upp. Och den är faktiskt jättegod. Sander älskar den (han älskar alla puresoppor och allt som är mjukt och lent) och Arthur äter den (han tycker inte om puresoppor men denhär äter han allt av).

1 kommentar:

Waenthoronien sa...

Jee, ringblomma är iaf jättebra tycker jag :)