tisdag, januari 15

Packning

Alla barnens kläder. Det är allt kortärmat och benat de har. Vi tvätta och köper där mera ifall det behövs.

Sander sa tuti och gick i kappsäcken och ligga.

Han kommer så att tas för en flicka. Men jag älskar hans långa lockiga hår och vill inte klippa det.

För det första. Jag är så sinnessjukt trött. Sander har sovit lite bättre men jag är upp flera gånger i natten och sen så har Sander börjat vakna tidigare (vilket är helt bra med tanke på tidsskillnaden) och idag steg vi upp 20 över 6. Arthur fick inte heller sömn där nångång 4 tiden och jag var länge vaken med honom. Sen körde jag ännu till stan för ett möte idag och jag är helt sönder. Därför går jag i säng nu genast bara barnen somnat för imorgon gäller det. Planet borde fara halv 7 på kvällen och sen landar vi i Bangkok 4 finsk tid. På Koh Samui borde vi vara 7 finsk tid på torsdagen. Så all sömn behövs. Jag hoppas på flyg som är i tid och att allt löper smidigt.

Packandet är nästan klart. Det känns skönt att inte behöva stressa imorgon. Med oss kommer 1 kappsäck med allas kläder och alla salvor och burkar och krämer (det tar mest utrymme och vikt!). Tar inget långärmat för räknar med att man inte fryser när det är +25 som det borde vara på kvällen.  Sen har vi också en stor rinka med flytvästar, simkläder, stranddukar, blöjor (vill inte genast börja jag blöjor) och en potta (Sander är så bra på det ren så det är onödigt att låta det glömmas, köpten en mindre modell på loppis). Det är det som går ner i planet. Ja och i nåt skede går vagnen dit också. Den kommer nu ändå med. I flyget har vi en stor ryggsäck fylld med byteskläder, underhållning, blöjor, mediciner, snacks och elektronik. Jag har också en större handväska med pass och biljetter. Det betyder att vi har två saker för ryggen och en kappsäck att dra och sen en vagn att skuffa. Så då kan vi hålla Arthur i handen när Saner är i vagnen (ytterst viktigt just nu!). Så det ska nog funka. Nu ska jag sätta det sista och sen i säng. Imorgon ska vi skrinna och städa undan och halv 3 kör mamma oss mot fältet. Hon startar ditåt på söndag.

2 kommentarer:

Lee sa...

Ha en superskön semester!

S sa...

Trevlig resa!