lördag, januari 12

Friskstatus

Jag skrev i nåt skede att jag övervann flunssan snabbt. Nå, det gjorde jag inte. Har nu varit riktigt flunssig i två dagar, men endå så att jag orkar göra nåt och inte bara behöver ligga. Men stockad näsa, massa snor och så. Sander är nu jätte flunssig. Inatt sov han som mest 1½ h, men oftast vakna han med ½-1 h mellanrum och skrek. Och när man tog honom i famnen så lugna han sig. Det var alltså en jätterolig natt. Micke hade tagit honom 6 gånger före klockan 2 och jag tog säkert honom lika många efter klockan 2. Men han reagerar ju alltid med sömnen. Lite stegring kanske han har men annors är det också bara snor och stockat. Nåt som nog säkert går om på någon dag. Om han ännu sover dåligt i två nätter far vi till läkare och kolla örona (han har aldrig haft nåt) men känns onödigt att fara eftersom man bara säkert blir mera sjuk av att sitta i nåt vänterum. Och jag är helt jätterädd att det går såhär för oss också, men det är nu mest fast i Micke. Han träffar människor på jobbet. Jag ska bara gå några gånger till butiken före vi far (den med minst människor i förstås) och sen en dag till skolan på ett kort möte. Barnen får vara hemma eller ute men inte inne nånstans bland med människor. Och jag är ju helt hysterisk med dethär, men det sku bara vara så typsikt på nåt sätt. Har det ju så bra och har väntat alltför mycket. Så därför gör vi nog allt för att undvika att nån spyr på tisdag kväll.

Inga kommentarer: