tisdag, september 10

41 euro

Tyg. Jag gillar nog inte sånthär men jag visste att Arthur sku älska det.

En hög med skjortor

På tröjan står det space rangers och det är nu Arthurs rymdtröja. Han ville inte alls ta bort den.

"fota mig mamma!"
Idag belöna jag migsjälv med ett loppisbesök och jag handla för alltför mycket pengar, men det känns inte fel på nåt sätt. Nu har jag inte tid med loppisar och då är det bra att jag fått det fixat. Jag köpte idag:

-1 par röda gummistövlar med vita prickar åt Arthur som hemma gummistövlar
-2 rukka regnrockar som hemmaregnrockar (är alltför jobbigt att alltid ta med från dagis)
-1 legoskeppsbotten. Arthur älskar små legon och båtar och vi har ett Mickes gamla sjörövarkskepp men det har så mycket små delar och är bara en röra och är bortsatt. Denhär får han till födelsedagen och kan lega så mycket han vill med.
- plasto lastbil med krog och släp. Sander kommer att älska det i nåt skede
- 2 böcker varav en bestod av 6 stycken 20 bitars pussel. Ska bli födelsedagspresenter.
- gardintyg med sjörövarmönster som är ca 2 meter. Arthur har det nu som koja i sin säng och älska det. Det ska bli nåt.
-13 stycken skjortor, både långa och kortärmade åt barnen
-2 tröjor åt barnen
-2 par byxor åt barnen
-1 fleece åt Sander

Och allt det blev 41 euro. 1 fleece och 2 regnrockar sku ha kostat samma om jag köpt det som nytt. Så det var ju bra.

Och på kvällen så fick vi vår ena soffa bortsökt. Vi sku ren föra den till soptippen men så kom jag på att nån kanske vill ha den och så la ju ut den på tori och så for den genast. Den hade varit en leksak och tyget hade lossat och skitig var den med. Glad att den fick nytt hem och att den inte hamna på soptippen.

Inga kommentarer: