måndag, september 23

Film istället för sömn

Igår sku jag gå i tidigt i säng för att var skärpt idag. Istället för att gå tidigt i säng (klockan 10) så satt jag och grät i 1 timme och gick och sova sent (klockan 11). Jag kunde inte bara slita mig från filmen "jag saknar dig" (fast den finns på areena). Jag ser aldrig filmer och om jag gör är de amerikanska och lugnet och sorgen och allt det verkliga i denhär svenska filmen höll mig helt fast i tv:n. Så där satt jag sen och grät när jag borde sovit. Och alla ungdomsminnen som kom tillbaka, som 15 trodde jag ju att jag var så vuxen och visste allt och egentligen var ju livet som mest förvrängt då. Fokus helt på fel saker och en helt borttappad känsla. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittade på den idag o grät massor. /Emma

Michaela sa...

Det var helt klart en gråtfilm. Men ändå så gick det inte att stänga av. Den berörde starkt.